Monday 11 March 2013

~~A Farmosa water park (boleh tahanlah)~~

assalamualaikum ...

blog sebelum ni, aku ada story pasal trip ke Melaka, lepas tu ke Muar. klik sini tau. okay biar aku story sikit masa kat water park tu.

aku sampai sana dalam pukul 12 lah. lepas beli tiket, kami pun terus la masuk



harga tiket utk weekdays, weekends
lepas masuk, kitorang pergi la tukar baju. aku dah tak tukar la sebab dah standby pakai baju untuk mandi masa kat rumah lagi. sementara tunggu ayah nak tukar baju. kitorang pergi la sewa pelampung. harga untuk double tube RM 20 termasuk deposit RM10. maknanya bila korang dah pulangkan pelampung dengan selamat tanpa apa-apa kerosakan, korang akan dapat balik deposit RM10 la.untuk single tube, harganya RM16 termasuk deposit RM8.  lepas tu, kitorang  ingat nak sewa locker je. harga untuk locker kecil RM4. yang besar pulak RM12. tapi locker ni kalau korang dah simpan barang , but lupa nak ambik something macam duit ke, apa ke, korang kena bayar lagi RM4 or RM12 hanya untuk guna balik locker tu. kiranya sekali bayar untuk sekali guna la. so cuba bayangkan kalau asyik tertinggal barang lah, tak ke banyak duit nak guna sebab nak lock balik locker tu. so niat aku dengan mama aku nak simpan barang dalam locker terus tak jadik. sudahnya kitorang sewa cabana, atau bahasa mudahnya, pondok. harga untuk pondok tu pulak, untuk weekday murah sikit la. RM 130 termasuk deposit RM 50. kalau weekends lagi mahal, RM180 termasuk deposit RM 50. dua kali ganda tu !!! nasib baik kitorang pergi hari rabu. takde la mahal sangat. kira berbaloi la sebab pondok tu pun besar untuk kitorang satu family. lagipun kitorang kan ada baby kecik. jadik kira berguna la cabana tu. siap boleh gantung buaian baby lagi. hehehe ... ayah aku pulak, terkejut la tiba-tiba je kitorang dah duduk kat cabana tu. lepas tu, apa lagi, terjun dalam air la !!! depan kitorang pulak betul-betul ada water wave (entah apa nama dia) so memang banyak lepak situ la. belakang kitorang pulak ada lazy river. kan best tu ?? hehehe ....


adik kedua aku, zikri


ayah aku dengan zikri. swimming pakai sunglasses tuh. apa ke halnya ??? hehehhe
 kebetulan pulak, time kitorang datang tu, ada persatuan yang baik hati bawak sekumpulan kanak-kanak istimewa dari sekolah diorang untuk mandi-manda kat sini. jadi memang nampak la ramai kanak-kanak istimewa kat sini. seronok sangat tengok diorang enjoy kat sini.
ayah aku, zikri (baju hijau) dengan salah sorang kanak-kanak istimewa tu. dia nampak camera, tu  yang terus datang kat kitorang tu.
yang ni pulak, budak tu tolong ambikkan gambar. pandai dia ambik gambar. hehehe ...

lepas tu, kitorang pergi la tengok game apa yang ada. mula-mula aku naik inner tube. tak mencabar sangat, tapi okey la. lepas tu ayah aku pulak naik. zikri tak boleh naik sebab tinggi dia tak sampai 4 kaki lagi. merajuk si kecik tu . lepas tu, kitorang bawak la dia pergi kat tempat mandi kanak-kanak. aku pulak balik kat pondok sebab nak bergilir dengan mama aku. bila aku sampai, adik aku yang baby tu mak aku nak bawak pergi mandi sekali kat tempat kanak-kanak. so tinggal la aku sorang-sorang kat pondok tu. sedihnye 











mamaku dengan baby Ilman


manja pulak zikri tu










 lepas tu , aku pulak pergi la ambik set lunch. oh lupa pulak nak bagitau, harga tiket tadi tu, disertakan sekali dengan set lunch dan air tin. set lunch dia pulak ada macam-macam. so aku ambik la nasik ayam kicap, nasik ayam kari dengan bubur nasik. air pulak ada soya, teh bunga, ice lemon tea dengan air mineral. lepas tu, aku dengan zikri pun lunch la dulu, mama dengan ayah aku pulak gi main air dulu dating le tu

 lepas dah lunch, mama dengan ayah aku pun sampai. diorang pulak lunch. aku dengan zikri pun mandi la kat lazy river lagi. dua round jugak kitorang pusing. lepas tu, masa aku balik ke pondok, aku tengok mak aku dah tukar baju sebab sejuk. ayah aku pun ajak aku gi main family ride. nak naik ke atas, punya la semput. zikri boleh naik benda tu. bukan main seronok lagi dia, sampai request nak naik lagi benda tu. seram jugak naik benda tu. bayangkan, masa turun gelongsor tu, masa selekoh tu, macam nak terbang keluar dari gelongsor pun ada rasanya. lepas main tu memang rasa nak gugur jantung nih. lepas dah enjoy main air, kitorang pun packing nak balik, sebab jam pun dah pukul 5.30 petang. lama jugak berendam dalam air.


penat la tu ..




sempat lagi ambik gambar
okay berdasarkan pengalaman aku masa kat sini :

               1. kalau ada anak kecik or nak senang, better sewa cabana atau pondok. kalau dah penat boleh rest sekejap
               2. baik sewa pelampung sebab game banyak guna pelampung.
               3. kalau yang tak nak sewa cabana, ambik locker and simpan baju yang nak tukar je dlm locker. barang2 lain yang tak penting simpan dalam keta. nanti membazir duit hanya semata-mata nak  kunci locker tu balik

#best sangat masa kat sini !! :)
               

No comments:

Post a Comment