Thursday 4 April 2013

~pom pom pom !!! meletopp !!!! ~

assalamualaikum ....

lama dah tak tulis blog hah ... hehehee biasa la sibuk memanjang ... hahaha sibuk lah sangat kan ... 

so , kepada calon2 SPM 2012 , macam mana result ? mesti meletoppp gitu kan ?? kepada yang cemerlang tu , tahniah diucapkan . semoga dapat teruskan impian masing2. kepada yang kurang berjaya , jangan risau. jalan masih banyak. tinggal nak buat keputusan je apa yang nak dibuat seterusnya. jangan sedih dan menyesal sekarang ,  sebab dah tak guna dah kalau nak menyesal. mulakan langkah baru. mana tau ada hikmah di sebalik kejadian . betul tak ??

jadi , selepas dapat result tu , bolehlah isi permohonan online UPU untuk apply masuk IPTA. mana tau rezeki kan ?? saya pun tak terkecuali untuk apply IPTA. dengan result saya tu , insya-Allah dapat rasanya. saya rancang nak ambik diploma perakaunan. dengan result SPM saya tu , insya-Allah layak.cuma dapat atau tak dapat sebab ramai student yang cemerlang zaman sekarang ni. semuanya pandai2 belaka ... tambah2 lagi golongan perempuan ...

okay ... kepada yang masih ragu2 dan tak dapat buat keputusan yang tepat nak ambik kos apa nanti , boleh singgah di laman web imascu ni. dari sini kita boleh nilai sendiri kelayakan kita berdasarkan result SPM kita tu. tak pun , pergi lah jumpa cikgu kaunseling di bekas sekolah masing2 dan mintak pendapat cikgu2 korang. jadi korang akan dapat pandangan lebih jelas untuk melanjutkan pelajaran nanti. 

#harap2 korang dapat lanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi ya !! amin ... insya-Allah ...

No comments:

Post a Comment